torsdag 20 februari 2014

Andra riktiga dagen

Ja, idag är min andra riktiga dag i egna verkstaden. Jag springer ju dit titt som tätt om kvällarna så klart, men just de här heldagarna känns viktiga. Jag känner att jag tar kliv när jag får arbeta fokuserat i timmar utan avbrott. Bara lite te och föda får slinka ner mellan varven..


Senaste dagarna har vi varit förkylda och febriga. Och när vi mellan varven har kilat ut i trädgården för att få lite frisk luft, så har vi letat vårtecken. Snödroppar finns här och var och vintergäck, så klart. Och en massa, massa lökar som vi ännu inte kan artbestämma. Vi tycker alla att det är så spännande, eftersom vi inte vet vad som finns här. Men nu börjar äntligen säsongen då vi kommer få upptäcka allt som finns gömt på denna (till synes) underbara plats.


Ska tillägga också att jag drabbats av en massa spam, så jag kommer lägga till en Kommentarsgranskning. Kanske kan det underlätta för er som inte kan kommentera, jag vet inte. Vi kan ju alltid hoppas! Men jag är så glad att ni mailar mig också! Känns bra att veta vilka (åtminstone några av er) är som är här. Och för er som står närmst, så har vi ju telefonen också så klart! =)



Kram på er,
Emma




5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jisses så spännande med en trädgård som bara levererar utan att man vet vad som ska visa sig.
    Gotland har ju förutsättningarna..floran är som guld för mig på ön. Och du ska veta att jag synat den med typ lupp. :)

    Vad kul med din verkstad..lycka! All lycka önskar jag dig.

    Trist med spam..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det spännande! Ska bli roligt att se vad den gotländska jordmånen har att leverera ;) I Skåne hade vi tung lera, kalken blir något annat.

      /Emma

      Radera
  3. Hej!
    Spännande att du kommit igång med keramiken!!
    Vilken underbar tid ni har framöver med allt som kommer upp i trädgården och på änget!
    Kram till er alla Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns jättehärligt! Ja, nu går vi äntligen in i mars och idag tittade första blåsippan upp i änget. Har hört att där kommer bli som en stor blå matta...!

      Kram!

      Radera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!