fredag 14 februari 2014



Det var verkligen härligt att få en heldag i verkstaden igår! Att få fokusera. Dreja. Nöta. Nöta. Nöta
Lika stora lerklösar. En. Efter en. Efter en.



Nötandet är verkligen viktigt, det känner jag. Men hur mycket jag än fokuserar på att nöta, säger till mig själv att det är det och inget annat jag ska göra, så finner jag mig ändå plötsligt grejandes med helt andra projekt.. 




Men nötandet är viktigt. Ja. Det är bara det att jag har så många idéer i huvudet som jag bara måste få påbörja. Jag skissar och korsar (nästan alltid) materialgränser. Jag rör mig från bruksgods till inredningsdetaljer. Jag ser färdiga produkter och vill bara kasta mig dit!


Vi gör väl alla på olika sätt.. Jag tänker att jag nöter fram en grund och gör samtidigt sådant som jag redan behärskar.  Det ger mig en känsla, en skön känsla, av att vara på väg. Att komma framåt. Och jag bara måste nog göra så för att skaffa mig det där lugnet som sedan är så avgörande framför drejskivan. 


I eftermiddag ska vi fara över till Fårö och äta kroppkakor. Det blir ett fint sätt att fira alla-hjärtans-dag på! =)

Trevlig helg till er!
/Emma


1 kommentar:

  1. Olala.... du har det bra du :)
    å missa nu inte....

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!