torsdag 13 februari 2014

Första riktiga dagen!

Idag är min första riktiga dag i verkstaden. Mycket av tiden hittills har gått åt till att skura och måla verkstadens väggar, golv och tak.


Äggoljetemperan flödar som ni vet i det här huset och det var verkligen en speciell känsla att måla med gårdens alldeles egna ägg! Vi fick ta över vårdnaden om fem ljuvliga små höns och en tupp för ungefär en vecka sedan och vi hämtar in 2-3 ägg om dagen. Det är väl inte fy skam mitt i vintern?




Sötnosarna. De verkar bli så glada när vi kommer! Inte minst lyfter vi nog deras lilla liv genom att fylla matskålen med rester från vår hemlagade mat. Snart, alldeles snart ska de få komma ut i friska luften och möta våren! Hönsgården ska byggas. Men först, som sagt, Lilltoan. Och min verkstad.

Men inte ska jag sitta här när jag har några dyrbara timmar till förfogande. Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe, stega ut i verkstaden och gå in i skapardimman för en stund.

Aaaaahhh!! =)

/Emma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!