onsdag 22 maj 2013

Sommar på altanen!


Nu när vi får stanna där vi är, så har jag äntligen fått hem lite pelagoner och örter till uteplatsen. Jag har inte lyckats förmå mig innan. Bara tanken på att behöva flytta fler än de saker vi redan har, har alldeles hindrat mig...


Det alldeles ljuvliga ljusblå bordet har jag fyndat på loppis. Till Martins stora förtret ska jag säga. Vi har ju redan hyfsat mycket magasinerat redan, men ett loppisfynd är ett loppisfynd. Det är ensamt och ett. Går man ifrån det så är det borta och kommer aldrig igen. Hemska tanke! Och som blombord här ute gör det väl knappast någon skada..... Och den dagen det står i ett gammalt hus så kommer det göra ännu mindre skada. För att inte säga obefintlig skada.

 
Gud vad jag saknar min trädgård, när jag känner efter! Eller åtminstone en trädgård. Och jag saknar Skåne. Och alla ni som bor där... Och jag saknar Österlen, men tröstar mig med att här också finns makalösa rapsfält, vägar längs havet, fantastiska fik och restauranger...
 


Men jag känner att jag måste boka en resa till Malmö snart. En lite längre sommartur. Det vill jag ha!

 
Under tiden har vi det alldeles förträffligt bra här, så det är inte det. Men saknaden tränger sig på...
 
Ikväll är Martin och badar bastu och tar sitt första havsdopp! Kan ju vara avundsjukan som gör att jag tycker lite synd om mig själv också kanske..... ;)
 
Nu kvällsmat.
 
Take Care!
Emma
 
 

1 kommentar:

  1. Tänk vad tiden går fort. Ni verkar ha det fantastiskt på Gotland men det är klart att man saknar sitt Malmö. Alice har börjat på dagis förstår jag. Då har hon säkert fått många nya kompisar. Hur är det med lille Henning? Går har också på dagis eller han myser med mamma och pappa. Visst är det härligt att det äntligen blivit vår och även nu sommar. Alla hade vi ju misströstat men den kom till slut. Vi håller på att öva inför vårkonserten nästa vecka. Barnen är jätteduktiga och även de 6 små 11:orna gillar att vara med och sjunga och spela maracas med Myrans fantastiska orkester! Förra veckan firade vi förskolans dag med olika aktiviteter i parken. Stora som små kämpade med hinderbana bollkastning m m. Jag träffar mitt barnbarn så ofta jag kan.Det är helt underbart att få rå om den lille. Till hösten ska han börja på dagis. Då är han 18 månader och det är ganska lagom att börja då. Jag ska minska min arbetstid för att kunna hämt honom för även om dagis är bra så vill ingen av oss att han ska ha för långa dagar. Jag ska ha lång semester och vi ska åka till Österrike en vecka men annars har vi inte bestämt något. Vi är beroende av att någon av våra stora barn kan passa vår hund så vi får se vad som sker.Mysiga bilder från Gotland har jag fått se. Fåren är så fina och naturen på Gotland lika så. Saknar er alla när jag ser en på bild men är samtidigt så glad över att ni hittat en plats som passar er alla. Stor kram på er från Annette

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!