lördag 28 september 2013

Gotlandsmagasinet

Idag har vi en skön lördag här hemma. Tiden är efter lunch och vi går fortfarande omkring (eller läs degar i soffan) i mysbyxor och tofflor. Det behöver man ibland! Inte minst barnen, efter några dagar på dagis..


I veckan har vi haft besök av Gotlandsmagasinet. Det är en tidning som ges ut av Inspiration Gotland och som vi tycker är fin. Den är full av reportage om personer och familjer på ön som driver egna företag, lever sina drömmar, men även tips på ställen att besöka och saker att hitta på. Vi har fått förfrågningar tidigare, men i det här magasinet känns det som att vår resa passar in och jag hoppas att vi kan bidra till en härlig känsla av livet på Gotland. Efter att ha pratat alldeles för mycket (som vanligt) ska det bli kul att se vad de lyckas knåpa ihop om vår lilla familj.. 


Jag har även fått i uppdrag att ta fram några bilder från vår Provgute-tid, vilket jag ska sätta mig med nu. Fotoarkivet är allt annat än litet, så det lär ju ta sin lilla tid. Men då är det extra skönt att hela familjen är sugna på en slappe-lördag..


I eftermiddag ska vi dock försöka pallra oss iväg till Temperahuset i Klintehamn. Där ska vi dyka ner i ämnet äggoljetempera. Vår tanke är att måla våra putsade väggar med kretsloppsbaserad, väldoftande färg. Tänk er en gård med doft av Norrgavel. Jag kan bara tänka, att då vore jag i himlen..

Keramik har det så klart också blivit i veckan. Otroligt kul! Jag hamnar verkligen i det där; att glömma både tid, rum, mat och dryck. Och jag älskar det.

Njut av helgen,
/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!