lördag 16 november 2013

Gotlandsmagasinet


Nu har Gotlandsmagasinet kommit ut och där finns ett reportage om oss. Vill du läsa tidningen kan du klicka här. Är du intresserad av Gotland kan du få tidningen hem i brevlådan! Fyll i så fall i formuläret på samma sida.

Vill även passa på att lägga ett gott ord för Inflyttarbyrån som jobbar intensivt för att få fler av er att flytta hit. Gå in på deras sida (här) och botanisera bland alla härligheter som finns på ön!

Idag har jag gått loss med temperan igen. Hela långa lördagen. Färgen till Hennings putsade väggar (han har två i trä och två med puts) blandade jag helt fel. Det är klurigt det där med äggoljetempera må ni tro. Både X och Y är inblandade i formlerna och min relation till dem vet ni kanske lite om... Den är lite frostig. Men, oavsett detta tramp i klaveret, eller rent av tack vare, så fick jag fram en fantastisk kulör! Ett lyckat misstag helt enkelt. Nu ska vi bara hoppas att den torkar och oxiderar som den ska..

Ni ska snart få se bilder från våra första rum.

Fortsatt trevlig lördag!

/Emma


2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade till din sida just tack vare Gotlandsmagasinet. Vi är en familj på fyra som ligger i startgroparna att göra samma resa som ni. Nämligen att flytta från fastlandet till Gotland. Än så länge är detta vår egen hemlighet och vi ligger som sagt i planeringsstadiet. Vore jättetacksam om jag kunde få kontakt med er då ni gjort denna resa. För att dela erfarenheter och fallgropar. :-) - Liselott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Liselott!

      Så spännande! Du kan maila mig på primagard@gmail.com så får vi kontakt med varandra.

      Vänligen,
      Emma

      Radera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!