onsdag 29 januari 2014

Semlefest!!

Idag är det bara barnen och jag. Och en iskall vinande vind. Verkligen iskall. Självaste gårdskarlen är i Malmö med jobbet. För första gången sedan vi flyttade hit för nästan exakt ett år sedan. Det är ju inte klokt! Undrar just hur han känner efter en dag i storstaden. 


Själv kände jag mig lite som i ett töcken när jag var där första gången. Bruset, som jag knappt ens hört när vi bodde där, var plötsligt lika öronbedövande som tystnaden var när vi kom hit. Tempot, som vi helt naturligt rusade på i, kändes plötsligt... massivt. Bara motorleden, som jag tyckte kunde gå så långsamt, gick vansinnigt fort. Det ska verkligen bli spännande att höra hur Martin känt idag.


Alice, Henning och jag har i alla fall bakat bullar och premiärfikat på semlor! Och vi hade en fullt godkänd anledning. Eller två faktiskt. Den ena är ju att pappa är borta och då måste vi ju absolut få lov att tröstäta lite. Eller hur? Den andra är att min alldeles egna. Fantastiskt fina. Sprillans nya. Drejskiva kom idag!! Så om ni av en händelse skulle undra... vet jag precis vad jag ska göra ikväll =)


Ja ni. Dessa semlor. Syndigt goda. Hur många ska man hinna äta tro? 



Henning åt nästan bara grädde (det är en av hans stora passioner i livet), Alice åt nästan bara mandelmassa och jag... Ja, det kan ni väl räkna ut.. Jag åt alldeles för mycket av allt. Precis allt.

Men. Fullproppad med grädde orkar jag nog dreja hela natten! =)

Kram på er!!
/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!