fredag 21 mars 2014

Bland bomber och tandrader..

Här hade vi grävaren på åkern igår som ringde lite skärrad och berättade att han hittat en bomb. Eller granat. Eller vad det nu kan vara. Någonting från kriget är det onekligen. Han fick upp den i skopan och fick sig nog en smärre chock. Nu ligger den här ute, svart och lerig..


Polis och militär är i antågande för att undersöka saken. Jag menar, det är väl dags med lite polis här också, med tanke på att brandkåren redan varit här ;) Denna okända socken undrar nog snart vad vi är för ena som flyttat in på Prima.. Vi bjuder på den ena utryckningen efter den andra. Man kan ju åtminstone hoppas att de skippar blåljusen den här gången..


Nåja, Alice var så klart nyfiken, så vi gick in i hönsgården hon och jag. Där ser man bomben genom stängslet. Henning stod bredvid och ropade:
- Var är bonden mamma?! Var är bonden! =)


På väg mot stängslet hittade vi ytterligare en "fornlämning". Var det en vårblomma undrade Alice? Vit med blå ränder.

Nej, inte riktigt. En gammal tandrad. Mossig. Uråldrig. Och faktiskt ganska vacker. Martin tyckte jag var lite väl udda när jag sa att vi kanske ska hänga den på väggen..

Idag har den sista stora oljetanken åkt ut också och mitt ugnsrum står äntligen tomt! Lite olja är spillt på golvet och måste så klart saneras. Och el måste dras in. Men sedan så. Sedan har jag nog allt som behövs för att komma igång på riktigt!



Trevlig helg till er alla!

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!