söndag 13 april 2014

Alldeles. Bedårande. Vacker.

Idag kom grannen och berättade att det låg en säl här nere vid vattnet. Ikväll tog vi därför en tur för att kanske, möjligen få se. Och herregud. Där låg den! Vit. Lurvig. Och inget annat än bedårande vacker. Skimrande i kvällssolen. Ja... Det kan faktiskt ha varit bland det finaste jag någonsin sett.




Vilken upplevelse att få fota på så nära håll! Martin (som är sådär manligt modig ni vet ;) närmade sig först. Så klart. Han fick liksom göra en testrunda, innan jag och Alice vågade oss fram. Och vilken oerhörd tur att vi är på den här sidan om min födelsedag och att jag hade nya objektivet med mig! Det här var bara.. Lyckorus. Tacksamhet. Känslorna svallar över. Jag kan inte förstå att vi bor så här! Att vi får uppleva något sådant här. Till vardags. På bara.. en enkel dag. 


Jag finner inget annat än det där ordet, ni vet. Det där som kommer ibland. Som gör sig hört. Och som måste ut. Ynnest. Ordet ynnest hör verkligen hemma. Just här. Just idag. Här och nu.

Varsågoda. Titta. Och njut.

/Emma

4 kommentarer:

  1. Nämen åhhh så söt! Vilka bilder och vilken ynnest!;)) Tänkte tanken häromdagen att kanske kunde man få se en säl vid havet någon gång. Hade precis läst att Fårösundsborna levde av fiske och säljakt förr. Hoppas hoppas att jag också kan få visa mina barn en liten säl. Allt gott

    SvaraRadera
  2. Ja, barnen tyckte verkligen att det var häftigt! Henning förstod inte riktigt, men gillar bilderna så här i efterhand ;) Jag vet inte hur vanligt det är att de visar sig på land, men det märks att grannarna inte blir lika exalterade som vi. Så kanske är det vanligare än man tror. Vi får hoppas att ni har samma tur!!

    /Emma

    SvaraRadera
  3. Åh, så bedårande söt! Vilken känsla det måste ha varit! :)

    /Evelina - Evelinas Ekologiska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen häftigt! Glad påsk till dig!

      /Emma

      Radera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!