torsdag 24 april 2014

Äntligen har jag fått lite utrymme att vara i verkstaden igen! Det finns minst sagt mycket att göra på en gammal gård, inte minst när man ska skaka liv i en sådan och dessutom har en fanatisk ådra som gör att man vill göra allt på en och samma gång. Vi är ju två ganska lika själar också, Martin och jag, så den ena bromsar ju inte den andra precis. Det har ni väl säkert förstått. Men, vi tycker att det mesta vi tar oss för här, både tvunget och otvunget, faktisk är himla roligt! Det ger oss energi att få jobba både fysiskt och kreativt..


Parallellt med egentillverkning och ordinarie arbeten, så pratar vi med gotländska producenter som vill finnas representerade i vår gårdsbutik. Här finns så många kreativa entreprenörer och spännande produkter som passar in i vårt koncept; gotländskt/närproducerat och i största möjliga mån ekologiskt. Vårt sortiment kommer att bestå av både delikatesser och hantverk. Ätbart och vackert, helt enkelt. 

Ni som kikar in här och har tips på gotländska "måste-ha-produkter", eller kanske någon duktig hemmapysslare som skulle vilja synas på vår hylla, tipsa oss gärna! Antingen i kommentarsfältet nedan, eller via mail (primagard@gmail.com) . 

Nog för att man är gammal lanthandlardotter och konditorsbarnbarn, men det här med egen verksamhet... Ojojoj, to-do-listorna är långa och många..! ;)

I helgen njuter vi av lite ledighet, varandra och barnen. Men nog kommer vi lera och svarva lite också om jag känner oss rätt. Våra skapelser i trä ska ni alldeles snart få se, så håll utkik! ;)

/Emma

2 kommentarer:

  1. Oj du en dag kliver jag så gärna in hos dig. Jag älskar butikerna på Gotland. Själv är jag helt besatt var fårskinn från ön..har en hel del..men du.. dina lerfat är fenomenalt vackra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Du är så välkommen! =)

      /Emma

      Radera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!