fredag 4 april 2014

Förra veckan var vi på födelsedagsturné för vår ljuva lilla 5-åring! Vi blev som sagt försenade på grund av stormen, men hann med ett litet kalas i Skåne och ett i Småland. Som hon blivit firad! Och så underbart att få träffa en del av familjen och ett par kära vänner!


Resan bjöd även på fantastiskt vårväder! Vi åt ute, lekte ute, umgicks ute. Härligt och skönt, men som alltid ett något pressat schema. Det finns ju så mycket vi vill hinna med och så många vi vill hinna träffa. Det är och förblir nog ett problem för oss. Vi får helt enkelt försöka åka oftare, för viljan finns där, tro mig. 


Jag hann dock nyttja mitt fina presentkort från er på Malmö Stad! Ett besök på Norrgavel är för mig nödvändigt när jag är i Malmö och det blev de här fantastiska skålarna och muggarna. 100% nedbrytbara, lätta och riktigt härliga. En väldoftande handkräm och badskum till vårt badkar  (som åtminstone kommit så långt som till ladan ;) blev det också. Tack snälla ni, ännu en gång!



Väl tillbaka på ön har min goda hälsa haltat lite grann. Bovetegröt, kamomillte, nässelte, hirs och kokt kyckling har stått på menyn i veckan. Urbota tråkigt, men hittar jag bara receptet för vad som funkar, så kan jag nog förlika mig med att få lyxa på andra sätt än med mat. Även om det känns svårt. Det finns uppenbarligen livsmedel som min kropp inte vill ha. Oavsett hur gärna jag vill ha dem =)

Fyllt år har jag ju gjort också! ;) Fick ett nytt objektiv som jag längtar såå efter att få bekanta mig med! Vi har haft kameran i 5,5 år nu och jag har känt senaste året att jag vuxit ur den lite. I vissa lägen har jag verkligen saknat att kunna byta objektiv, så det ser jag mycket fram emot..


Här på gården kommer våren allt närmre, så det finns verkligen motiv att fota. Änget är fullt av blåsippor i både blått, rosa och vitt! I eftermiddag har barnen haft kompisar här och vi har fikat ute, klättrat i de stora träden och en söt liten tösabit plockade ihärdigt en bukett till sin mamma, som hon sedan fick med sig hem. Hon var så ljuvlig där hon satt, inbäddad i sin blomsteräng! 

Just nu är familjens tre (Martin, Alice och Henning) ute i kvällssolen och monterar en studsmatta. Eller, "smutsmatta" som Henning säger ;) Det ska bli roligt. Vi har värjt oss länge nog nu och jag har kapitulerat. Det vill så innerligt gärna ha en och vi behöver trots allt någon form av aktivitet i trädgården. 


Imorgon ska vi röja i ladan som (i någon ännu oviss framtid) är tänkt att fungera som butikslokal och förhoppningsvis komma så långt med hönsgården att de små får se dagens ljus! Vi ska även en sväng till en finsnickare som kanske är villig att åta sig att tillverka ett par av våra produkter. Jag vågar inte riktigt hoppas, men .... hoppas så klart innerligt att det hela ska gå i lås! Hade varit så roligt att komma vidare i våra gemensamma projekt! Så håll tummarna!!

Stort tack till fina vänner och släktingar för senast och för den stora gästfriheten! Här på Prima står dörren alltid öppen.

Och kram till alla er som kikar in här!

/Emma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!