tisdag 3 mars 2015

En välkommen dräng på gården..

Äntligen mars! Äntligen. Äntligen. Äntligen. Hur mycket jag än laddar inför vintern, med kraft, mod och positiv inställning under hösten, så hinner jag alltid längta lika innerligt efter mars månad. Jag hinner känna en rent olidlig längtan. Varje år. Och med handen mot hjärtat längtar jag ännu mer till slutet av mars, än till början av den. Det finns ett litet men i år bara. Från och med början av april vill jag att tiden ska gå långsamt. Väldigt långsamt. Dels för att jag vill hinna njuta av vårens alla härligheter, alla steg med knoppar och blommor. Men framför allt för att vår Prima-lista är lika lång som spännande. Oj så lång!


Helgen som gick hade vi dock besök av faster Hanna, vilket gjorde att vi hann med en del gårdssysslor. Martin rensade hönshuset och skärmade av så att den lilla höna som nu ruvar får vara ifred. Inom bara ett par veckor får vi förhoppningsvis små kycklingar! Jag fick en heldag i keramikverkstaden också, vilket så klart var underbart! Hanna som är vackert (men lite tungt) höggravid kunde mysa med barnen o dessutom ordna oss en o annan delikat måltid. Det var härligt för oss alla!

Helgen som kommer får vi dessutom besök av barnens morfar, morbror Viktor o hans Malin! De är ungefär lika efterlängtade som mars månad! Då ska vi umgås en massa o förhoppningsvis börja bygga lite på bageriet.. Sedan måste vi ju försöka ordna så att där morfarn som bestämt sig för att flytta hit (!) får se sin blivande lägenhet. Tänk, alldeles snart har Prima Gård sin egne dräng på plats. Det blir ju fantastiskt! Då kommer inte minst Martins alla byggpunkter på listan, att gå dubbelt så snabbt...! ;)
 

Men innan finbesöket har jag ytterligare två efterlängtade dagar i verkstaden framför mig o de små grynen har ett par efterlängtade dagar på förskolan. Vi har haft en ganska lång vintervila här hemma, men nu känns det som att vi alla uppskattar att få rulla igång lite igen..

/Emma















1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken underbar blogg! Den här måste jag fördjupa mig i. Så fin!

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!