tisdag 28 april 2015

Fotobesök i uteverkstan o drängen på plats!

Ja, idag landade han äntligen på ön. Morfarn och drängen af Prima Gård. Flyttlasset kom välbehållet fram och lägenheten var till stor belåtenhet! Barnen undrade ikväll om morfar verkligen inte ska åka hem till Malmö igen. Men nej. Tänk, det ska han ju inte! Nu är Gotlands norra himla trevliga by Fårösund (lägg det på minnet ni! ;) hans nya hem..



Jag fick fotobesök i uteverkstan idag och då det är väl inte mer än rätt att jag bjuder på en lerig, dammig, lycklig selfie! Fat putsas och idag lyckades jag äntligen få rätt på min porslinsglasyr som trilskats ett tag. Tack du helige där uppe! Crack o luftbubblor har gjort mig lite sömnlös, men nu så.. Nu jäklarns!


Ni kommer alldeles snart att få se fler bilder på färdig keramik och allt fler färdiga Primaprojekt. Det där ordet färdig är ju inte helt fel att tänka. Och drömma om. Och det där begreppet "ta sig vatten över huvudet", det är något vi är experter på Martin och jag. Så om ni av händelse vill veta hur man gör just det på bästa sätt, kan ni ju alltid fråga oss..
 
Nåja, pergolan står minsann där ute på gårdsplan nu och är snart redo att ta emot er som är sugna på en ekologisk sommarfika. Den behöver bara lite mer färg på sina ställen, sedan är den ta mig tusan... färdig. Inneserveringen behöver en rotborste och lite väldoftande linsåpa, sedan kan också den inredas och bockas av från listan.
 
 
 
Det närmar sig, mina vänner. Det närmar sig med stormsteg. Sommar nummer två på Prima Gård.
Tänk, snart hoppas jag att vi får se er alla här igen!!

Trevlig kväll!

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittar in!

Tack snälla för Din hälsning!